Kazuma's Diary

One Piece – Pirate Warriors teszt (ps3)

Posted by Karez on October 22, 2012

Gazdagság, hírnév, hatalom. Az ember, aki mindezekkel rendelkezett a Kalózkirály, Gol D. Roger volt! Kivégzése előtti utolsó szavaival a tengerre küldte az embereket: “A pénzemet és a kincseimet akarjátok? Ha kell, megkaphatjátok! Keressétek meg, mindet egy helyen hagytam!” Az emberek nem is tétlenkedtek tovább, így hajóra szálltak és a Grand Line tengerre felé indultak. Ezzel elkezdődött a Kalózok Kora!

És mondá’ az úr Echirio Oda ifjabb mangakanak “fogjál ecsetet és csináld meg a világ legjobb mangáját!” . Oda nem sokat tétovázott. Mivel már évek óta gyűrte a Dragon Ball mangákat, 97-ben, pontba a GT befejezése után elég erősnek érezte magát hogy megírja saját shounen sorozatát. Sokat házalt az ötlettel, végül a Shonen Jump látott benne fantáziát. (no meg maga Akira Toriyama mondta a szerkesztőségnek hogy az ürge valamit tud, és bármit is rajzol biztos befektetés lesz) És azóta is csak íródik, hosszabbodik, és egyre népszerűbb lesz Oda-sensei leghíresebb műve a One Piece.
Maga a sorozat történetét nem szeretném sokat taglalni, hisz aki ismeri a sorozatot, az úgyis tudja már kívülről az egész történetet. Aki pedig nem, azon nyomban kezdjen neki, mert igazság szerint ezt a sorozatott látni/olvasni kell. Csak úgy jön át igazából miért is szeretik sokan.
De röviden: Történetünk főhőse egy Monkey D. Luffy nevezetű ifjonc, aki már gyermekkora óta rajong a kalózokért, és életükért is. Egy nap, amikor kalóz barátaival épp hallgatta meséit, egy-két beszólás után megsértődve megette a kalóz csapat aznapi nagy zsákmányát, a démon gyümölcsöt. Ezek olyan gyümölcsök, amik már nagyon régen eltűntek a világból, mégis pár darab még található a nagy világban. Aki megeszik egy ilyen zamatos gyümölcsöt, különleges képességekkel ruházza fel tulajdonosát. De egyben átkot is szór rá, hisz ezek után már nem tud a vízben úszni. Emiatt is ódzkodik minden kalóz tőle, hisz nekik a tenger az életük. No de az ifjabbik Luffy nem tudott mindenről, csak azután mikor karjai és lábai hirtelen megnyúltak. Kalóz barátai nagyon mérgesek voltak emiatt, el is magyarázták neki hogy sikeresen megette a gumi gyümölcsöt, így az egész teste mostantól egy nyúzható gumivá változott. Kis kétségbeesés után, Luffy nem akarta elhinni hogy szörnyszülött lett. Ezzel ugrott az  álma is, hogy ő legyen a Kalózkirály! Ám, barátja Shanks, aki a kalózok vezetője volt kellő szavakat öntött az ifjú lelkébe, hogy soha ne adja fel álmait. Valamint odaadta saját szalmakalapját is, hogy amíg nem lesz kalózkirály, addig tartsa a fején, és ne eressze el!
Így Luffy, a gumi démoni gyümölcs tulajdonosa kis hajóra szállva elindult nagy útjára. Már előre eltervezte nagy útját. Először szerezni kell egy legénységet. Majd egy hajót, és egy megfelelő térképet. Jah, és kaját…mert megéheztem én is eme teszt írása közben. 🙂

És ahogy számítani lehetett, a manga ovációs siker lett. A 80-as 90-es években futó Dragon Ball után újfent elkészült egy manga, amit mindenki elkezdett olvasni! A nem vér komolyan vett története, a szeretni való karaktereivel, és természetesen a jól megírt kalandokkal hamar elvarázsolta a kelet népét. Később pedig nyugaton is hatalmas sikert ért el, amint elkészültek az első értékelhető fordítások belőle. Az évek során a franchise akkorára nőt, hogy az anime verzión, és figurákon kívül már videojátékok is elkezdtek megjelenni belőle. Mégis, majd 15 évnek kellett eltelnie, hogy annyi adaptáció során, valaki olyan játékot készítsen, ami méltóan feldolgozza a sorozatot. Bár igazság szerint már volt egy ilyen játék kezdeményezés One Piece – Unlimited Cursie 1-2 néven, de valljuk be, a cifra palotás külső, és a fun faktoron kívül nem sokat nyújtott. (nem beszélve arról, hogy elég lehetetlen konzolokra adták ki) Egészen mostanáig! A sokak által csak rókabőr gyáros Koei studió berobbant a Shonen Jump-ba, azzal a kijelentéssel, hogy ők bizony megakarják csinálni a legjobb OP játékot! Hátterük már volt rendesen, hisz több mint 20 Dynasty Warriors és annak mellékszálait ők készítették el. Valamint pár éve elhatározták, hogy híresebb anime-k játék adaptációit is elvállalják. Köztük volt három részes Gundam, és egy Fist of the North Star játék is. Eme adaptációk pedig Japánban és Európában hatalmas sikert értek el, így a Jump is rábólintott a dologra. Koei pedig könnyes vigyorgó arccal csak annyit mondott “Ne féljetek, nagyon jó játék lesz!”A fejlesztés közel két évig tartott, de ez nem is gond, hisz maga a játék már egy meglévő játék motoron készítették el. Igen, ugyanúgy mint a többi Koei játék, ez is a Dynasty Warriors legfrissebb módosított motorjával készült. Maga a játék koncepcióhoz pedig elmondhatom nagyon oda figyeltek, hogy ne csak egy DW bújtatott One Piece-t adjanak ki.

Maga a játék Monkey D. Luffy szemszögéből ismerhetjük meg, és játszhatjuk végig a fősztorit. Szerencsére nem mindig, hisz adott eseményeken a megfelelő bajtárs ugrik be, hogy sztori szerint is ő győzze le az adott ellenséget. A játék a sorozat kezdetétől, egészen a nagy vízválasztó eseményig dolgozza fel a mangát. (bár nem teljesen, pár esemény még így is kimaradt sajnos) A hagyományos Hack ‘n Slash alapokra építve itt főleg több ellenséget…miket beszélek több száz…a fenébe is! Több EZERNYI ellenséget fogunk agyon püfölni. Luffy képességéhez mérten pedig elég messzire elfog érni a mancsunk, így akár egyszerre 30 ellenséget is agyon püfölhetünk másodpercek alatt. Kezdetben picit tartottam is ettől, hisz a klasszikus DW-ban ugyebár főleg kardos emberkékkel tettünk rendre a népet. Bár, ha elég közel jött az ellenség megoldható volt, mégsem lehetett egyszerre ennyit levadászni, csak folyamatos mozgásnál. De azt kell mondanom remekül megvan oldva ez a része is a játéknak. Nem csak Luffy szemszögéből, hanem a többi szereplő esetében is. Hisz a csapat többi tagja is rendelkezik olyan képességekkel, ahova sokáig elhúzódik a mancsa. No de, a szokásos normál, erősebb, és spéci ütésen kívül meglepően tapasztaltam hogy ugrani már nem tudunk! Vagyis tudunk, de csak megadott részekben. És itt jön a játék újdonsága, a Quick Time Eventek. DW játékokra sose volt jellemző bármilyen QTE szekvencia. (igaz a spin-off játékokban már elkezdték beépíteni őket) Nos, One Piece esetében ez megváltozott. Mind az átvezetőkön, és mind a játékban lévő ügyességi részekben QTE események útján tudunk továbbhaladni. Átvezetőkben kifejezetten hatalmas élmény, ahogy egyre intenzívebben és megfelelő időben püföljük a gombokat, és ehhez mérten Luffy is akkora nyakleveseket levág az ellenségnek hogy csak vigyorgunk nagy örömünkben. Játékon belül már hát…mondjuk úgy a végére nagyon túlzásba vitték a fejlesztők. Az még hagyján hogy különféle kapaszkodókon átugrunk, vagy kilőtt parittya kőként kerülgetjük az akadályokat. De amikor egy vacak gomb lenyomásához is, QTE van, az már 1000-ik alkalommal már kicsit sok. Igaz azért vannak jobb pillanatai, hisz a bossok legyőzése előtt egy mini QTE során is részt vehetünk. (ezekért achivement is jár ám! ) Külön érdekesség hogy szinte mindegyik része a sorozatban látott mozdulatokat láthatjuk újra, intenzív környezetben.

A játék külseje cell-shaded grafikát kapott. Mindez mai korszemhez mérten talán a legkidolgozottabban. Bár a DW motor mozgósításához nem szabadna ilyen mértékű kidolgozott külsőt alkotni. De tekintve hogy csak ps3-ra jelent meg a játék, 100%-osan kihasználja a motor a konzol erejét. Így nem kell semmiben sem kompromisszumot kötnie. Igaz ezzel azzal is jár, hogy a klasszikus terület foglalós Musou pályák most kisebbek is lettek, mint egy megszokott DW játékban. De nem kell sírni emiatt, fő sztoriban lévő Action és Boss pályák bőven hozza a Koei játékokra jellemző nagy pályarészeket. Pályáról-pályára haladva csak kapkodjuk a fejünket mennyire változatos és hatalmas tereket sikerült kiépíteni.A fő sztori teljesítése után (ami magában is közel 15 órás kaland) lehetőségünk nyílik, a sorozat többi szereplőjével is játszani. Ők az úgynevezett Another Log részlegben találhatók, és a saját sztorijukat játszhatjuk végig. Szereplőből pedig van egy pár. Nami, Zoro, Sanji, Usopp, Chopper, Robin, Franky, Brook, Portgas D. Ace, Whitebeard, Boa Hancock, és Jinbe. Mindenki külön sztoriját végigjárva pedig, a játékidő akár 100 órára is emelkedhet! Így összegezve egy jó darabig eltudja szórakoztatni az embert. Már ha vevő, a Dynasty Warriors kötötte tömegmészárlásra. Picit szomorú, de van pár karakter akinek csak 3-4 pályát alkottak meg. (történeti hűség miatt, csak ott szereplenek ahol meg is jelentek) Igaz ezt gyorsan javíthatunk rajta. Hisz ha úgy gondoljuk bármikor játszhatunk egy másik karakter pályáján is. . Ez főleg nagyon maximalista embereknek ajánlom, akik szeretnek minden karaktert a legmagasabb szintre fejleszteni. Eme pályákon már akár egy második játékos is csatlakozhat a küzdelemben. Mind egy gépen, osztott képernyőn (ekkor függőlegesen választja el a képet), és mind online-ban is játszhatunk. Online rész a tetejébe külön gyűjtögethető és fejlődés rendzsert is kapott. Akár saját barátainkat is csapatba rendezhetjük. Az elért eredményeinket pedig az online ranglistára is feltölthetjük. Az egész online rendszert mégis az árnyékolja be, hogy neten játszva elviselhetetlen lag szokott néha előfordulni. Annyira nem zavaró a dolog. De egy ismeretlen Japánnal játszani már nem nagy poén, hogy ő hamarabb kinyírja a főgórékat a pályán, mikor mi még épp területet tisztítunk. De ez persze osztott képernyőn nem fordul elő.
Még nem is említettem a játék újdonságát, a coin-rendszert. Ahogy haladunk a játékban, karakterünk folyamatosan fejlődik, és erősödik, minél több ellenséget teszünk hidegre. A JRPG-ben megszokott szintlépés mellett, játékos ügyességünket különféle pénzérméket kapunk. Ezek a pénzérméken pedig a sorozat karakterei, valamint tárgyai szerepelnek. A gyűjtögetésen kívül van hasznos tulajdonságai is. Három ilyen érmét összekötve megfelelő képességünket növelhetjük. (élet, erő, ügyesség stb.) Minél erősebb érmét kombinálunk, annál tovább nő adott képessége a karakternek. De ha ügyesek vagyunk, akár különféle skilleket is előcsalhatunk! Valamelyik kombináció folyamatos életregenerálódást add, más ritka tárgyak megjelenését teszi lehetővé. Egyszerre 9 ilyen érmét használhatunk, valamint ezekből kombinált 3 skillt is vihetünk magunkkal.

Összegezve, ez egy NAGYON jó adaptációra sikerült. Bár a DW mivoltja miatt nem teljesen tökéletes. De őszintén megmondom más stílusban nem is tudnám elképzelni, ami hitelesen feldolgozná a sorozatot. Tudom sokan nem nagyon bírják a DW játék filozófiáját. A több százezres nagyságú ellenség legyőzését, és a terület foglaló, időre elvégzendő küldetéseket kináló játékokat. Aki azóta is ódzkodik ezektől, nem hiszem hogy mosz megfog változni a véleménye. De mint a Fist of the North Star-ban is írtam, a készítők legalább próbálkoztak azzal, hogy elszakadjanak a hagyománnyal. Így ha letudod vetkőztetni utálatodat a Koei játékok által kínált lehetőségekkel, nyugodtan tehetsz vele egy próbát. A One Piece rajongóknak, valamint a sorozattal ismerkedőknek is nyugodtan tudom ajánlani. Hű feldolgozása lett a sorozatnak, és minden egyes momentumát átélni, valami hihetetlen jó érzés. Az újak pedig a játék végig vitele közben, erősen ajánlom a manga vagy anime sorozat megnézését is. Hisz az igazi élmény csak akkor jön át, ha ismerjük az eredeti mű minden pillanatát.

9/10

+ Újabb remek anime feldolgozás a Koei-től
+ Cell-shaded, teljesen jól kidolgozott sorozat hű grafika
+ Fenomenális szinkron, mindez úgy hogy az eredeti Japán szinkron érhető el csak!
+ Könnyen kezelhető, piszok jó játékmenet. Mindez látványos QTE szekvenciákkal.

– DW játékmenet. Sokak számára nagyon kerülendő lesz ez a stílus.
– Monotonitás. A széria vagy dw játékokért nem rajongók kerüljék
– Néha túlzásba vitt QTE-ek

A játék megjelent: Playstation 3-ra

One Response to “One Piece – Pirate Warriors teszt (ps3)”

  1. Ilyenkor utálom, hogy anno nem PS3-at vettem. 😀

Leave a comment